1 op de 7 Nederlanders heeft een burn-out of burn-out verschijnselen
Het is tijd om te herstellen

Mensen die een burn-out krijgen, hebben de meest geweldige eigenschappen. Het zijn harde werkers, ze zijn loyaal en heel begaan met hun omgeving. Ze zijn simpelweg te lang over hun grenzen gegaan. That’s it

Herstellen van een burn-out heeft tijd nodig. En jij neemt de tijd die jij nodig hebt. ​​​​​​​Ik werk met ACT (Acceptance and Commitment Therapy) en coach je richting je herstel tijdens 4 specifieke fases:

K.O. - Opkrabbelen – Staan - Opnieuw richting bepalen > kiezen
Je kan niet meer terug naar een oude versie van jezelf. En dat is een buitengewoon positief gegeven! Herstellen van een burn-out kan zeker. Tijdens het herstel gaat het erom dat je aandacht besteedt aan lichaam, geest én hart. Alles staat in verband met elkaar. Het tempo van herstel zal voor iedereen net even anders zijn, alsook de invulling van de vier fases, echter, je doorloopt ze allemaal.

De meest krachtige resultaten ontstaan altijd wanneer jij het heft in eigen handen neemt. En jij neemt de tijd die jij nodig hebt. Dus laat je niet overeind helpen of pushen. Opkrabbelen, dat stuk, doe je zelf. Daarmee bedoel ik niet dat je geen support kan gebruiken. Vrienden, familie, dierbaren zijn een belangrijke schakel in het herstel. Tenslotte ben je de hele controle over je leven kwijt. Wil je meer informatie over het coachingstraject, mail me: info@sietakeizer.nl 

*

4 Fases van burn-out

1* Knock-out middenin de arena. Je bent onderuit gegaan en wilt opstaan, maar het gaat niet. Het gaat simpelweg niet meer. Om je heen zie je de wereld door bewegen, maar het lukt je niet om overeind komen. Je kunt niet meer helder denken en je lichaam lijkt een kortsluiting te hebben gehad.

2* Opkrabbelenvoorzichtig kom je weer een beetje overeind, richt je op, op wat eigenlijk?, steunend op handen en knieën, en je voeten weer terug op de grond. Wankel, soms even pauzerend, kom je langzaam overeind. 

3* Je staat, het duizelt je en je bevindt je in een 'Twilight-Zone'. Je betast je lichaam, voelt waar de kwetsuren zitten. In je hart, je geest. Veegt het zand van je kleren. Hebt nog geen richting. Nog weinig focus. Maar... je staat.

4* En kijkt weer om je heen. Je merkt dat je blikveld is verschoven. Niet alleen het publiek op de tribune van je arena zie je, de hele wereld zie je, de grond, de lucht; je overziet het panorama. Je ziet ook jezelf. Een stip middenin je eigen cirkel. Jouw arena. En met deze overview kan je kiezen, kiezen welke kant jij opgaat; jij bepaalt jouw richting. Vanuit jouw waarden. Opnieuw richting bepalen>kiezen. There is life after burn-out.



*****





You may also like

Back to Top